torsdag 25 februari 2010

Sommarminnen


Igår när solen sken kändes de stora massorna med snö ganska ok, men idag när det har varit grått, grått, grått började jag längta... De här stackars pinnarna som sticker upp ur snön såg ursprungligen betydligt stiligare ut.
Förra året kom jag på att de trista pinnarna kunde användas som stöd för spirande luktärter. Det blev perfekt. De fick en vacker grå patina och stöttade mina luktärter fint hela sommaren. Så när de första skotten kommer klipper jag av de gamla trista pinnarna och de får nytt liv.































De här bilderna visar ungefär samma vy. Förra årets lavendel är nu planterade framför stenmuren och det kommer köpas nya till krukorna. Jag bara hoppas att det finns liv under snömuren...
Nu hoppas i alla fall jag på lite mer sol och att snön alltmer kryper tillbaka och låter våren komma fram.
Ha det fint!

Inga kommentarer: