lördag 20 februari 2010

Nytt till köket

För ett par veckor sedan inhandlades detta lilla skåp för 45 kr på loppis. Sedan dess har jag målat de stunder som min lille prins har haft små sovstunder. Jag ockuperade halva köket och när jag målat ett tag kom jag på att just köket nog var den perfekta platsen för mitt skåp.


Så sagt och gjort. Skåpet hänger nu på väggen i köket. Mitt hus har ett enormt kök med högt i tak. Helst skulle jag vilja att alla skåp var vita (de är nu 10 år gamla och av björk) men det känns som ett ganska stort projekt och det får nog vänta lite.


Så äntligen har jag en plats att visa upp det porslin som jag tycker om allra mest. Den fina kannan med tillhörande koppar från Design House och muggar med den ljuvaste blå färg. Dessutom ärvda glas från min mormor.



Så mitt lilla skåp är i alla fall en början på ett vitt kök. Nästa projekt är två rullbänkar från IKEA som ska bli vita. Hoppas kunna återkomma med bilder på dessa i färdigt skick inom kort!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, så snyggt. Och vilket fynd. Jag förstår att du vill visa upp de vackra sakerna. De ärvda glasen har en otroligt vacker form.

Huset utanför stan sa...

Å så fint dit skåp blivit! Gillar verkligen kannan också!

Blev jätteglad över att du lämnade en kommentar hos mig! Kul att du också gillar mormorsrutor! Jag är helt såld på virkning!

Kram