lördag 17 april 2010

Mårbackamirakel

Jag blir lika fascinerad varje vår. Man plockar ut några bleka torra grenar ur klädkammaren (där de står svalt förvarade i fönster under vintern), klipper ner och planterar om dem. Sen går det några veckor och vips, där kommer de ljuvligt vårgröna bladen och de skira ljusrosa knopparna. Ett Mårbackamirakel som blir bättre för varje år för plantorna blir ju dessutom kraftigare. Underbart!!


Vårens stora målningsprojekt hittills är mina sex matstolar och nu är sista strykningen på stol fem gjord. Det närmar sig... Hoppas kunna visa bilder på alla sex snart! I morgon kommer det bild på en liten hylla jag målat till lillkillen.
Ha en fortsatt bra helg. Jag hoppas på en soligare dag i morgon när min bror med familj kommer på våffelkalas!
Kram
Ellinor

1 kommentar:

Huset vid ån sa...

Visst är det ljuvligt med Mårbacka perlagoner! Hoppas att du haft en trevlig o skön helg! Kramis Therese