fredag 23 april 2010

Under promenaden i morse plockade jag de här godingarna. Jag ÄLSKAR vitsippor. Efter en frostig natt var de dock lite slutna och tillknäppta.


Men efter lite värmande strålar från den underbara solen under dagen (ok, det har snöat och regnat också) så har de öppnat sig och strålar med sin skönhet!


Och det är väl samma sak med oss människor. När vi börjar le mot varandra så öppnar vi upp oss och börjar stråla! Och av någon anledning så ler vi mot varandra mer på våren tycker jag.
Hoppas ni alla får en bra helg och att både sol och medmänniskor ler mot er!
Kram
Ellinor

6 kommentarer:

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Lycka! Här har inga dykt upp än. Hittade däremot tussilago på gården i förrgår :)
Ljuvlig båt i förra inlägget!

Ha en fin söndag!
Kram Milla

Cathrin sa...

Vitsippor är bara ljuvligt!!! Skulle kunna fylla hela hemmet eller göra som Ronja (lägga mig platt mitt i ett vitsippshav)! Båten blev ju så fin!!! Tänk vad lite färg gör. Och extra rolgit att kunna lämna vidare något så speciellt till sina egna barn. Dubbelt värdetfullt.

Ha en fin söndag!
Kram
Cathrin

Hannis sa...

Ljuvliga vitsippor!
Det är det trista med att bo i stan...
Inte ofta man ser vitsippor=))

Visst är det så att människor blir mera leende nu, tror hjärtat öppnar sig lite med solen.

Kram Hannis

Anonym sa...

Kloka ord. Vi borde le mot varandra mycket oftare. Skickar ett stort leende här och nu :-). Ha det gott! kram

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Så sant så sant!
Ett leende kostar så lite och kan betyda så mycket!
Älskar visippor! MYCKET!

Hoppas att du haft härligt väder idag och att du får en fin start på veckan!
Kram Mimmi

Huset vid ån sa...

Tack för din gulliga kommentar inne hos mig, hoppas allt är bra med dig! Visst blir man glad av alla vitsippor, dom är ljuvliga och alldeles gratis dessutom. Må så gott! Många Kramar Therese