måndag 23 augusti 2010

Flera fynd

Igår var det kalas för lille E som fyllt 1. Otroligt vad tiden går. Bland annat fick han en lära-gå-vagn. Sen skrattade vi hela kvällen. Himmel så söt han såg ut när han knatade omkring. Så nu går han snart och en ny epok inleds...
Jag fortsätter min kavalkad över fynd jag gjorde bland sambons grejer i Belgien.


Två gamla plåtflaskor med "Footpowder". Fantastiska!

En gammal stämpelklocka som fungerar. Inte för att vi stämplar in här på morgonen men den fungerar utmärkt som klocka i köket. Flaskor och klocka är placerade i ett skåp som blivit av med sina dörrar. Ska bara piffa med lite spets och sen kommer det bilder.


Först fattade jag inte vad det var för underbar avlång väska. Men den innehåller en diabildsskärm.


Och så till det bästa av allt. En madonna och en Jesus-staty som T fått av en god vän. De är säkert över hundra år och i otroligt gott skick. Jag älskar madonnan och skulle gärna placera henne själv någonstans. Men T tycker att hon hör ihop med Jesus och eftersom de ändå i ärlighetens namn fortfarande är hans...




... så får de stå tillsammans på pianot. Än så länge...
Ha en bra början på vecka. Ännu lite sommar med höststormar är på väg sägs det.
Kram
Ellinor

3 kommentarer:

Mia sa...

Ni har verklien gjort många fina fynd men jag undrar hur ni fått med er allt hem. Det är ju inte direkt små saker som man pillar ner i små restplatser i väskan.

Så fina dina kuddar blev jag såg likanade på Formex och blev så sugen på att göra egna. Pandura har bilder som man skall stryka på.

Du får ha en fortsatt trevlig vecka.
Kram Mia

Handgjorda drömmar sa...

Hej Ellinor!
Å tack för att du inte glömt bort mig...
Det är ju en risk man tar när bloggpausen blir så lång.... Blev så glad:)
Vad imponerad jag blev av ditt flitiga arbete inför marknaderna! Har själv många gånger tänkt att det vore kul att testa, men inte riktigt kommit till skott. Det lät ju hur kul som helst! Vad roligt att du fick mycket sålt - kuddarna var helt underbara o dina doftpåsar är ju ljuvliga (har jag nog sagt tidigare, men det tål att sägas igen).
Nä, nu måste jag kika lite längre ner bland dina inlägg för att se vad du haft för dig i sommar!
Kram Marie

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Hej!
Vilken tur du har som kommit över såna skatter!
Ha en bra dag!
Kram Milla