fredag 3 september 2010

En turdag

I går begav lillkillen och jag oss till biblioteket för att leta lite barnböcker. Kastade samtidigt ett öga bland inredningsböckerna och vad får jag se!? Boken jag så länge velat kika i men som varit lite för dyr för att köpa. Stor lycka!! Och de underbara bilderna är en sån njutning för ögonen!



Dessutom blev en av sambons alla drickabackar så fin när jag skrubbade den. Just denna saknar fack för flaskor vilket gör att den kan användas till lite mer förvaring. Men det finns 4 till med fack som står och väntar på skrubbning!! Lucky me!



Och som om inte detta var nog... Jag har lite planer för badrummet som bl a involverar pärlspont. Då jag nämnde detta för grannen visade det sig att han hade så det räckte liggande på sin vind. Och när vi var på vinden står där ett gammalt pottskåp. Ta det, säger han. Jubel och lycka! Bilder får vänta tills jag är klar med projektet.
Nu ska jag hälsa på på mitt jobb. Ska inte börja jobba förrän i januari men det känns ändå som att det börjar närma sig.
Ha det gott denna fredag och hoppas du har sol precis som jag!
Kram
Ellinor

3 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Hej! Vilken tur du har, du skulle ha köpt dig en trisslott också..Fniss!

Boken ser ljuvlig ut, perfekt att kunna låna på biblioteket, och backen var jättefin! Kul med badrummet också....

Önskar dig en Trevlig Helg! Kram Therese

Hannis sa...

Men jisses! Hur många fina backar har du i dina gömmor??
Blir lite lätt avis=))

Den boken är bra!

Kram Hannis

Christina sa...

Det är en njutning att titta på din blogg! Ha det bra!
Kram Christina