torsdag 7 oktober 2010

Mysväder?

Idag är det så mörkt att det nästan är overkligt. Regnet öser ner. Mysväder? Ok, men jag skulle hellre ha sol... Om jag får önska!
Hur som helst, när mörkret sänker sig är det mysigt att ha ett litet virkprojekt på gång. I vanlig ordning virkar jag mormorsrutor i en färg. Härligt att låta virknålen jobba utan att behöva tänka så mycket... Nu ska det bli en stor ruta och den ska sen bli ett pallöverdrag.


I bakgrunden skymtar en vacker skivbox som tillhör sambon. Virket få ligga i min "lådhylla" utom räckhåll för små fingrar...


Och just nu myser jag för fullt med en kopp kaffe i en av mina två nya muggar. Kunde inte motstå dem på stan häromdagen... Så ok, det är väl mysväder då!


Ha det gott i regnet!
Kram
Ellinor

1 kommentar:

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Här fortsätter regnet att ösa ner också!
Härliga koppar... Ser goa ut att dricka ur :-)

Ha en trevlig helg!!
Kram från Australien♥