onsdag 5 januari 2011

Återanvändning

Att återanvända i inredningen är väl något de flesta loppistokiga bloggare älskar. Tisdagstemat i Fabriken var återanvändning och nu är jag inte förvirrad och tror att det är tisdag idag, men jag missade de få ljusa timmarna hemma igår så det kunde inte bli bilder förrän idag...
Jag har tidigare berättat att min sambo kom hem en dag med ett skåp han hittat på återvinningsstationen i stan. En riktigt bra idé av vår kommun att ha en plats där alla kan lämna möbler som vem som vill få ta! Nu ser det ut så här.







Skivan och sidorna är gjorda av två brädor som delat på sig lite. En snygg detalj tycker jag. Ännu så länge har jag valt att inte måla kryssdelen helt vit men det kommer den bli tror jag. Tycker att den bryter av för mycket. Före målning såg skåpet ut så här:


Nu är det bara en dag kvar som helt mammaledig. Himmel vad märkligt det känns!
Ha en fortsatt trevlig onsdagskväll!
Kram
Ellinor


5 kommentarer:

himlaverket sa...

Underbart det skåpet blev,
vilket fynd alltså.
Kram ullamaria

Hannis sa...

F.. så snyggt!
Jag vet att man inte ska svära men skåpet blev så fint att jag var bara tvungen!

Och nu hoppas jag att du får en bra start med jobbandet i lugn och ro.

Kram Hannis

Vita rosor och förgätmigej sa...

Hur i hela fridens namn kan man lämna bort ett sådant skåp! Tur att det inte hamnade på tippen :0). Otroligt snyggt!!!!

Kram/ Anna

Jenny sa...

Vilket fynd! Recykling är kanonkul!!
Jättefint!
Kram Jenny

Fröken Fräken sa...

Vilket fint skåp - ja efter den vita behandlingen alltså! Så ni har alltså en återvinningen där man får ta av möblerna som lämnas in? Här lämnar man in, men de säljs sedan i en butik som kommunen har.. tidigare har det varit jättebilligt där, men nu börjar priserna tyvärr att stiga.
Hoppas att det går bra för dig att börja jobba, här är det dags att ta sig till jobbet på måndag efter julledigheten.. ja, jag längtar ju inte direkt :-D