lördag 26 februari 2011

En utmaning


För flera veckor sen fick jag en utmaning av rara Hannis att svara på några frågor om mitt bloggande. Den har blivit liggande men nu är det dags! Så häng med om du orkar! Jag ber om ursäkt för alla olika typsnitt, men klarar inte fixa till det...

Hur länge har du bloggat?
På riktigt sen februari förra året. Innan dess var det bara några testinlägg.
Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Det är några stycken som jag återkommer till i princip dagligen och lämnar kommentarer hos. Sen har jag hittat en hel del nya bloggar genom Inspirationsfabriken men det blir mest att jag kikar in lite då och då.
Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar?

Jag följer inga dagboksbloggar. 
Tycker folk som känner dig att du är dig själv i bloggen?

Jag vet faktiskt inte. Men det tror jag. Det är inte så väldigt många som jag känner som vet om att jag bloggar. Men eftersom det mest handlar om pyssel och inredning tror jag nog att de som känner mig känner igen mig i bloggen!

Har du hittat en fungerande gräns för hur du vill vara i din blogg eller tänjs den hela tiden?
Jag är aldrig personlig med jobbiga saker på min blogg. Jag vill ju att min blogg ska inspirera, inte minst mig själv, och då känns det bättre att lämna tråkigheter utanför. Min sambo vill dessutom inte att jag ska lägga in bilder på vår son och det vill jag respektera. Det är en pyssel- och inredningsblogg och jag försöker hålla mig till det. 
I vilken utsträckning bloggar du för bekräftelse tror du?

Jag tycker det är fantastiskt att få dela mitt nästan galna intresse för inredning med människor som är precis lika galna. Och glada tillrop gör att dagen känns bättre. Så jag vet inte om det handlar så mycket om bekräftelse. Det är bara så roligt att få dela det man gör med likasinnade. Som att typ bjuda hem goda vänner. Och visst är det alltid roligt att få beröm!
Har du träffat folk irl efter att du fått kontakt med dom via bloggen?
Nej, inte någon. Men det skulle vara hemskt kul!
Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Hmmm... Det beror kanske på vilken typ av blogg man har. Men att blogga får aldrig bli ett påhäng eller skapa prestationsstress. Men jag tycker att många som känner att tiden inte räcker till tar en liten paus. Och det är ju sunt. Det ska ju vara kul!
Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
För mig personligen har det inte funnits några nackdelar ännu vad jag kan se. Det enda kan väl vara att jag ibland blir lite förvirrad över vad som verkligen är min stil. Det finns ju så många olika inspirerande bloggare och jag har nog utvecklat min egen stil sista året. Det gäller bara att hitta ett lugn i sin egen stil! Sen har jag ju förstått att det finns människor som är avundsjuka eller nåt och beter sig illa i blogglandia med taskiga kommentarer och liknande. Det är ruttet! 
Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Jag hoppas det för det ger mig verkligen otroligt mycket!


Det var några tankar från mig. Jag skickar vidare till den som eventuellt känner sig lockad att svara på några frågor.
Ha en riktigt trevlig lördagskväll. Själv ska jag lägga mig nu!
Ses i morgon i Fabriken!
Kram
Ellinor

1 kommentar:

Hannis sa...

Klokt! Och kul att läsa.

Och jag gillar det du skrivit under personlig gräns.
Ibland kan jag känna att folk kanske tror att jag är hur ytlig som helst eftersom att jag inte är så privat på min blogg men samtidigt så vill jag att den ska vara mitt andningshåll och en inspiration.
Så det kändes skönt att se att fler tänker så=))

Kram Hannis