onsdag 23 mars 2011

Konst

Gårdagens tema i Fabriken var konst. Mitt bidrag få komma en dag efter...
Tänkte först att jag inte har någon konst här hemma. Vad som nu är konst? Men sen insåg jag att det hänger en massa konst på väggarna. Svårt att fota med ljusinsläpp från alla håll dock.
Först ut lite keramisk konst. De tre svarta skålarna är mina egna. Hönan och ljuslyktorna köpta.




Sen två tavlor i akvarell av min duktiga vän L. Den första fick jag i 40-årspresent av henne. Tokglad! Den andra är ett tryck av en tavla hon gjort.



En favorit är tavlan jag köpt i Vietnam målad med pastellkrita (tror jag). Påminner mig så mycket om tiden jag hade där. 


Och till sist en tavla jag visat förut och som jag bara älskar. Den kommer från Kina och består av ett tunt utklippt mönster som ligger på en svart bakgrund. Vilket konstverk!!



Det blev visst många bilder idag. Hoppas solen skiner hos er också! Själv ska jag njuta av en dag hemma med min lille gosse. 
Kram
Ellinor

3 kommentarer:

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Så mycket fint du visar!
Ja vad konst är kan man fundera över... konst kan vara så mycket...

Njut av din lediga dag, det ska jag göra!
Kram Mimmi

Handgjorda drömmar sa...

Det var ju en hel massa konst!! Jättefina saker :)
Kram

Emelie sa...

Hej Ellinor!
Det vet du väl att konst är i betraktarens ögon. =) Hihi1
Men du har ju en hel del på väggarna. Själv försöker jag rama in fina foton att pryda väggarna med. Har en riktig favorittavla som jag och min man fick av min mormor när vi gifte oss. Den hade tidigare hängt hemma hos henne. =)

Ha en fin dag! Emelie