fredag 11 mars 2011

Nyckelhålsprincipen

Just nu snöar det och det känns rätt tungt. Min mamma är på väg för att ta hand om liten förkyld gosse idag när vi jobbar. Men det är i alla fall fredag och i helgen har de lovat värme så jag hoppas snön blir kortvarig!
Just nu tillämpar jag nyckelhålsprincipen när jag tittar på mitt hem. Jag försöker helt enkelt se de detaljer jag trivs med i stället för den något röriga helheten. Funkar rätt bra tycker jag!



Och i badrummet trivs jag rätt bra med just den här delen. Jag försöker sen blunda för hyllan som ännu inte blivit vit och varmvattenberedaren som ännu inte fått pärlspont runt sig. Det är ju snart vår och då hinner man ju så mycket mer:)
Ha en bra fredag!
Kram
Ellinor

1 kommentar:

Handgjorda drömmar sa...

Nyckelhålsprincipen låter som en BRA princip, den får jag nog oxå börja tillämpa här hemma! Att bara se de där ställena man är nöjd me :) framförallt nu när solen kikar in och man ser hur mycket som behöver göras... putsa fönster, damma, ja en hel del...
Har ju hela helgen på sig...
Önskar dig en mysig helg!
Kram