tisdag 24 maj 2011

Trädgårdsrum

Snart är det sommaruppehåll i Fabriken och näst sista temat är på trappan/verandan/balkongen. Jag känner att jag har visat mina altaner rätt många gånger så jag visar ett annat rum i vår trädgård.


Mitt i trädgården har vi en ganska stor oxel. Egentligen inte mitt favoritträd men just nu är det helt underbart med sina vita blommor och ljust grågröna blad. 


Oxeln har nu hamnat mellan sambons nya (förra året) bod och en stenmur. En trappa döljer sig bakom trädet.


Framför boden har det blivit en härlig solplats. Trappsteg gjorda av sten och vide (tror jag).


Hade planer på att måla dessa stolar vita men jag tror faktiskt att jag ska låta bli. Gillar den blå färgen mer och mer. Och jag måste säga att sambon (framförallt) håller på att förvandla trädgården till ett riktigt härligt ställe. Känns bra!
Kram
Ellinor

Inga kommentarer: