onsdag 27 juli 2011

Vilken blomsterprakt!

Vilken trevlig dag vi hade igår. Den började bra när jag kikade in på Blocket kl 6.30 och hittade ett skåp som skulle passa lille E och till ett bra pris. Eftersom bra och billiga grejer försvinner fort skickade jag både mail och mess direkt. Insåg att det var liiiite tidigt att ringa. Det lät som att säljaren tyckte det var tidigt även kl 9 men skåpet blev mitt och jag hämtade det i går kväll. Helnöjd. Bilder kommer dock inte förrän det blivit... japp, vitt.
Sen under dagen hälsade vi på vänner i Fagerhult. J har en egen trädgårdsblogg som ni hittar här och hjälp vad mycket fina blommor. Särskilt pelargoner. Hon säljer blommor på marknader och även via internet. En otroligt trevlig dag med mycket lycklig kille som fick gosa med hundar och leka med allt som finns i en trädgård.


En del av det charmiga växthuset fyllt med pelargoner

Den här skönheten blev min!

För mig är pelargoner nästan synonymt med Mårbacka men himmel så många sorter det finns. Flera hundra.
Nu har liten kille vaknat så jag tror att jag visar fler bilder från J och R's trädgård i morgon. Ett stort tack för en trevlig dag och god mat!
Ha det gott du som kikar in denna onsdag. Om exakt två veckor börjar jag jobba. Gäller att njuta varje dag!
Kram
Ellinor

Inga kommentarer: