lördag 1 oktober 2011

På cykel i shorts

1 oktober, eftermiddag och jag cyklar i shorts och det känns hääääääärligt! Vilken fantastisk dag. Och jag är så glad att det är just lördag så att alla vi som inte jobbar helg fick njuta av dagen!
I somras fick jag två chiliplantor av en vän och den ena har gett några frukter. De har stått på altanen i ett "solhörn."



Den största är hela 9 cm lång!!


De gula löven på altanen påminner om att det faktiskt ändå är höst. 
Igår var jag i färgaffären och köpte färg med hjälp av den lilla färgdatorn. Helt ofelbar hävdade försäljaren... Den gröna färgen jag skulle ha (hade släpat med mig min gröna pall) blev nog ok. Men den blå som skulle bli som en tapet jag har... Nja, den blev nog mer grå. Så det får bli nytt besök i färgaffären. Fortsättning följer!
Trevlig fortsatt helg!!
Kram
Ellinor

2 kommentarer:

Hannis sa...

I Shorts???!! Hur varmt har ni haft det?
Lät ju hur härligt som helst.
Jag njöt igår fast det ösregnade.
Låg i sängen med en bok och hörde regnet smattra.
Somnade gott=))

Kul med färginköp.
Ska bli spännande att se vad du ska fixa till, det har jag missat.

Bloggen ser lite kal ut, vet inte om den ska få vara så eller om jag ska plocka in lite bilder. Vilket lyxproblem jag har just nu*skrattar*

Kram Hannis

Handgjorda drömmar sa...

Ja det har verkligen varit en helt underbar helg - lite overklig nästan!
Nu har jag äntligen hunnit sitta ner o läsa igenom alla dina lite äldre inlägg som jag missat under sommaren..... Måste bara säga att du är en klippa i trädgården!! Såå mycket fina blommor, grönsaker och frukter!!! Blir grön av avundsjuka ;)
Såg att du varit på Gårdby (Öland) - där var jag oxå i somras. Vilken lanthandel! Vilken dröm att få ha ett sådant ställe. Jag känner Marie (hon som driver det) litegrann, då hon oxå är från Skövde och vi har spelat handboll ihop. Blir så imponerad av henne - driftig och ambitiös kvinna!
Reslusten pockade på när jag såg alla fina bilder från "abroad" och ett kort på DIG! Alltid kul att få ett ansikte på bloggaren. Man skapar ju sig en bild av någon och ja, du såg lika trevlig o go ut som du verkar i "blogglandia" :)
Oj, vilken lång kommentar det blev...
Ha en riktigt skön vecka
Kram Marie