söndag 18 december 2011

Pyssel i Fabriken

Vad fiiiint det blir med lite snö! Äntligen!
I Fabriken är temat pyssel den här gången och tyvärr är det väl så att jag hunnit med sorgligt lite pyssel... Jag räknar med att börja tokpyssla typ framåt slutet på veckan då jag har JULLOV!! Men jag vill ju gärna bidra med något och det får blir ett par julstrumpor som jag sydde för ett tag sen.



Den understa är sydd i ull. Mönstret hittade jag i den här boken:


som bjöd på en massa mysigt pyssel och fina bilder. Strumpan var hur enkel som helst att sy. "Ryggen" på strumpan hänger ihop. Man viker alltså tyget dubbelt när man klipper ut den. Sen vek jag bara ner kanten, sydde en hållare, på med lite spets och sen är det bara att sy ihop strumpan. Ett lagom pyssel i min smak!
Annars är det plocka in en massa lingonris och leta små julgranar (som grannen lägligt sågat ner på sin mark) och annat smått och gott som står på programmet.
Ha en fin början på veckan!
Kram
Ellinor

7 kommentarer:

Miriam - The Workshop sa...

Åh. Fina julstrumpor du sytt!

millandante sa...

En svart julstrumpa vill jag också ha nu, såå fin!

Kul att hitta hit! Jag såg direkt att vi har samma byrå, men min är för tillfället(!) svart:) Du har så fint hemma!!

Jag följer både på bloglovin och som följare så jag inte missar dig:) På återseende!

Mvh Milla

Hannis sa...

Så snyggt med den svarta strumpan!
Cool tycker jag=))

Här julpysslas inte alls, jag hinner inte helt enkelt.
Men en strut ska jag göra idag sen får det vara klart för i år.

Hoppas det går snabbt fram till din ledighet nu/ Kram Hannis

Lisbeth Williams sa...

Tack för inspirationen! Underbara julstrumpor. God Jul önskar Lisbeth,
http://wabisabi-style.blogspot.com

Handgjorda drömmar sa...

De var superfina! Håller med Hannis - svart var urläckert!
Ha nu en riktigt bra "sista-vecka-innan-jullov"!!
Stor kram Marie

Vintage House sa...

Hej
så fina strumpro du har gjort:)
ha en härlig tisdag
kram sandra

millandante sa...

Nu hittade jag till din butik också...:) Fantastiskt fint!!

:)