torsdag 5 april 2012

Att drömma lite...

Om jag får drömma lite så här i påsktid så skulle jag vilja få mer tid att ägna mig åt sånt som får mig att må bra och ägna lite mindre tid åt sånt som tar min energi (läs: just nu mitt jobb). Någon gång i framtiden skulle jag vilja gå ner ytterligare i tjänst (är ju redan hemma en dag i veckan med min lille pojk) och få vara hemma en dag i veckan och... pyssla! Japp, det är det jag vill göra! Och allra helst då sy.
Så här såg det ut igår då jag fick nästan en hel dag till att tänka egna tankar och bara sy i tystnad - tack vare min mamma som tog hand om lycklig gosse!


Här, framför hyllan i köket, ställer jag upp min strykbräda och sen frossar jag i tyger, spetsar och annat och skapar.


Här en kudde i beige och vitt under tillverkning. Motivet i mitten är en servett som jag limmat på tyg.


Och så här blev det färdiga resultatet. Älskar den grå/blå färgen mot det beige/vita tyget.
Och det där med att leva sin dröm. Det handlar ju bara om att våga, att rätta munnen efter plånboken och att helt enkelt göra sig själv till chef över sitt eget liv! Eller hur!?
Ha det gott denna skärtorsdag!
Kram
Ellinor

1 kommentar:

Handgjorda drömmar sa...

Oj vad du har pysslat!! Är så himla förtjust i dina kuddar :) Precis min stil och framförallt de färger du väljer!
Önskar dig en riktigt fin påsk!
Kram Marie