måndag 9 april 2012

En tacksam blomma

Sista dagen på lovet och istället för att deppa över det försöker jag vara tacksam för att jag har fått ha ett härligt lov! Det gäller att tänka rätt!
Tacksam är också denna blomma:

I brist på planteringsbord... Men det funkar!
Mårbackan! Efter att ha stått i en garderob i vinter med ett litet fönster och egentligen fått lite för lite vatten, är de nu på gång att explodera av liv. Jag gjorde som jag läst någonstans på nätet. Jag planterade om dem, lät dem stå i ett par veckor och sen klippte jag ner dem. Och nu håller de som sagt på att explodera av liv. Nya blad ploppar ut överallt på de kala stammarna.
De toppar som var fina sparade jag och nu är de planterade!


Nyss inkomna och i väntan på utplacering i soligaste fönstren (måste jag säga att jag drömmer om en glasveranda...)


I går var verkligen en härlig dag i solen. I dag ser det ut som att snö hänger i horisonten...
Ha en fin sista påskdag!
Kram
Ellinor

2 kommentarer:

Hannis sa...

Fina, fina mårbackan!
Det är en av mina favoriter.
Har en som jag har klarat i fem år(rekord för mig) och den blir bara finare för varje år.

Hoppas att du får en bra vecka och du, du har rätt tänk!
Kram Hannis

Handgjorda drömmar sa...

Så bra du lyckats med din mårbacka!! Här hemma går det inte lika bra med pellisarna.....
Tack du fina för din kommentar!!
Hoppas du har njutit av helgen :)
Kram Marie