torsdag 5 juli 2012

Semester

Himmel så ljuvligt det är med semester. Och vädret är ju helt uuuuunderbart! Det är mycket trädgård och utepyssel just nu (alla sorteringsprojekt som drogs igång inne får bara vänta = ett hus i kaos) Igår var lillkillen hos mormor och jag kunde skura en hel gavel på huset. Vad fint det blir! Helnöjd!




Luktärtor och ringblommor är på gång. I år odlar jag bara blommor i krukor, tunnor, baljor, lådor etc och det går riktigt bra!
Just nu är klockan inte ens 5 på morgonen (kunde inte sova och steg till slut upp, hoppas dock kunna somna om) och solen är som ett guldigt klot i horisonten. Härliga sommar!
Kram
Ellinor

2 kommentarer:

Hannis sa...

Så härligt!
Och vad skönt att du börjat landa.

Trots dåligt väder och att semestern är slut om en vecka så är jag väldigt nöjd.
Har vilat och umgåtts, gått på långa promenader. Känner mig avkopplad=))
Och sommaren fortsätter ju!

Stor kram Hannis

Nyanser av vitt sa...

Visst är det härligt att få lite tid för sig själv ibland. Jag är så nöjd att jag äntligen tog bort vinterkläderna och hängde in fräscha sommartunikor istället. Dina odlingar är fantastiska. Skönt med semester. Jag ska jobba två dagar nästa vecka sen bär det av till Göteborg i några dagar. Sköt om dig och ha en mysig semester.
Kram Agneta