lördag 25 augusti 2012

Nu är jag igång

Fuktigt är bara förnamnet på denna morgon. Oj, det känns verkligen att vi har tagit ett kliv närmare hösten. Men med en dåres envishet fortsätter jag hävda att augusti ÄR en sommarmånad! För hur mysigt det än är att sitta inne och kura, så är det tusen gånger bättre med sommar! I alla fall om man frågar mig!
Det hindrar dock inte att jag syr lite jul/höst inspirerat. Om en månad är det dags för höstmarknad i Uranäs (där jag varit med förr) och jag försöker därför sy lite när det blir en stund över.




Några såna här får följa med!
En riktigt trevlig helg önskar jag dig som kikar in!
Kram
Ellinor

2 kommentarer:

Hannis sa...

Augusti är en sommarmånad!
Det har du rätt i.
Men snart börjar min favorittid hösten=))
Kul med marknaden!

Jag vet,jag har hysteriska arbetstider...
Men jag älskar dom där tidiga mornarna också hur konstigt det än kan låta.
Morgonpromenaden med hunden, helt tyst. Bara han och jag ute + min kaffemugg=))

Hoppas att du får en härlig dag idag/Kram Hannis

Hjärtruds Stuga sa...

Jag säger som du augusti är en sommarmånad. Fast nog är det väldigt höstlikt väder. I natt hade vi bara tre grader så det är nog dags att ta in pellisarna snart. Jag gillar verkligen de här tygerna som ser ut som gamla madrassöverdrag. Var köper du sån tyg? Skulle gärna vilja ha några meter till kuddar och annat.

Ha en fin vecka

Kram Karin