torsdag 14 februari 2013

Tema: färg

Jag älskar färg. Och med det menar jag inte så sprakande färger utan mjuka färger som går mot grönt och blått helst. Och så grått förstås. Mycket i vårt hem är grått. I vår vill jag få in mer blått och grönt. Jag tänker mig typ dessa nyanser:


Mjukt grönt och blått som möter naturligt trä och korg och vitt. 


Naturligt trä som möter vitt, grått, ljusblått...


... som möter mjukt lavendelblått, trä och vitt...


... som möter ljust gråblått, ljust grågrönt och så vitt och grått. Ja, ungefär så tänker jag mig färgerna i mitt hem!
Och nu tänker jag mig också att den ledighet jag har framför mig (sportlov!!) blir eeeevighetslåååång och jag kommer hinna sy massor av nya kuddar och annat trevligt. Lillkillen och jag får i alla fall trevligt fikabesök i morgon förmiddag och det blir en trevlig början på lovet! (Japp, vi har ledigt en dag extra i morgon!) 
Kram
Ellinor

1 kommentar:

Hannis sa...

Just det där mjuka gillar jag!
Men jag är urusel på det där med färg hemma. Får aldrig till det=))

Hoppas att du får njuta av din ledighet nu!
Kram Hannis