torsdag 28 mars 2013

Tema: Mars moodboard

Om man ska summera mars så blir väl ordet; kyla. Men också massor av sol. Idag utbrast sonen t o m "underbart" när han kunde cykla på altanen (just där har vi lä så riktigt skönt i solen. 20 grader igår!!) Brukar ju inte visa liten kille här på bloggen men jag gör ett undantag för dagens lilla kanin.



Inför den stundande påskfesten på dagis frågade jag vad han ville klä ut sig till. Kanin! blev svaret utan tvekan. Så en liten påskhare fick det bli. Sydde om en gammal teddyhistoria från bebistiden. Fuskpäls till öron och förlängning på benen. Gamla kunskaper plockades fram och svansen fick bli en garntofs (tror inte jag gjort någon sen typ trean). Han var helnöjd och gjorde succé på dagis!!
Lite ris fick komma in idag och det blev vita fjädrar igen. Får se om vi kan få till det påskpyssel jag har velat prova i morgon. Bättre sent än aldrig!
Ha en skön skärtorsdagskväll! I morgon kikar jag in med ett par bilder från sovrummet. Kanske kan det bli klart i helgen!?
Kram
Ellinor

2 kommentarer:

Hannis sa...

Hehe, så himla söt!!
Och det är klart att han skulle vara en liten kanin=))

Hoppas att du får riktigt fina dagar nu/Kram Hannis

Hannis sa...

Ps, tack för tipset om "plättarna",
ska banne mig prova igen!