torsdag 2 maj 2013

Tema: Stilleben

Vilken underbar 1 maj vi fick!! Blå himmel och gräs som börjar skifta i grönt!!
Temat i Fabriken denna vecka är stilleben. Jag har väl egentligen inte så många såna om man inte räknar dem som uppkommer naturligt hela tiden i form av små högar av leksaker, tidningar, tyger  etc... Men just dem är ju inte så kul att visa här :)


På skåpet i vardagsrummet har det samlats ett antal ljuslyktor. Och visst kan man tända ljus fast det är vår!?


På ett annat ställe en grupp med små skott som inte tål så mycket sol..


I sovrummet har jag en hylla med små favoritsaker. Bl a mina första tofflor.


I dag och i morgon skriver mina elever uppsatsdelen av nationella provet. Så nu vet jag vad jag ska göra ett tag framöver... Men framförallt gäller det ju att njuta av våren!!
Kram
Ellinor

1 kommentar:

Hemma på Sjuan sa...

Många fina stilleben hos dig!
Håller med gäller att njuta, nu händer det grejer i naturen :) kram Suss