söndag 2 juni 2013

Gästhuset med omgivning

I går morse tog jag några foton på gästhuset som badade i sol. T har gjort en trappa av gatsten och flätad pil som leder upp till stugan. Framför har vi en liten stenmur och de prästkragar jag sådde förra året har nu växt sig stora. Bredvid stugan finns en enorm sten och framför den en kryddträdgård.







Trä, sten, flätad pil och naturlighet är väl ledorden i vår trädgård. Tycker verkligen att T har fått till den till något riktigt fint! Älskar att bara vara i vår trädgård. Det blev många söndagsbilder i dag!
En skön, varm helg är slut. I morgon är det bal för "mina" treor. Då hänger jag där och förundras över att ännu ett gäng barn har tagit sig igenom sina tre år på gymnasiet och blivit vuxna, fina, unga män och kvinnor under tiden. Och jag har fått vara med!
Kram
Ellinor

1 kommentar:

Hannis sa...

Så härligt det ser ut!
Förstår att du trivs där.

Att vara lärare eller delaktig i annat sätt i skolsystemet måste vara dels den roligaste men också den svåraste uppgiften.
Det är inte ett helt enkelt arbete har jag fått för mig.
Hoppas att du får härliga dagar nu/Kram Hannis