lördag 20 juli 2013

Jakten på den perfekta gröna färgen

Fantastiskt! Härligt! Underbart! Ljuvligt! Jag har svårt att hitta orden för att beskriva känslorna jag har för vårt väder. Veckan sen vi kom hem har vi ägnat åt Rensning med stort R. Och tack vare detta regnfria väder så har vi bara kunnat tömma bod och vind i lugn och ro utan att behöva täcka över/bära in över natten. Nu finns det luft igen och det är härligt!
Så till den gröna färgen. Området runt mina svärföräldrars hus i Frankrike är fyllt av de mest fantastiska dörrar och fönsterluckor. Och de finaste nyanser av grönt pryder många av dem.



Här ett par exempel. Men när jag sen kommer hem och får se Ernsts nya projekt på TV så inser jag att han ju använder den perfekta gröna nyansen. Jag går omkring här hemma med en färgkarta och känner av och snart blir det nog köp. Ska bara känna av lite till... För nu vill jag måla grönt!!
Ha en bra lördag!
Kram
Ellinor


Inga kommentarer: