torsdag 24 april 2014

En ny chans?

En ny chans förtjänar vi väl alla ibland. Det är också temat för veckan i Fabriken. Och då handlar det kanske mer om prylar än människor.
Jag älskar återbruk och när de gamla tingen med vacker patina får en ny chans.


Mormors gamla matta har hittat in i sovrummet. Fåtöljen som jag klätt om väntar på att armstöden ska betsas och dynan ska sys. Fåtöljen räddades en gång för många år sen då någon skulle slänga den i en container men jag kom emellan! Knoppbrädan ska fixas till och komma upp på vägen. Allt är liksom lite i väntan på en andra chans...


Den gamla Ivar-bokhyllan fick bli klädförvaring och två lakan från vännen L gjorde den lite snyggare.


En låg Ivar målades vit och blev förvaring i mitt pysselrum. Ett gammalt akvarium får hysa gamla Flora-böcker.


Tycker mycket om det gamla fönstret på väggen...


Oljekannan som blev en prydnadssak och stora glasburken får hysa ljus.


Och till sist, en trädbit som jag räddade undan lågorna. Nu finaste ljusstaken!
Möjligheterna är oändliga. I Fabriken finns fler tips!
Kram
Ellinor

4 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Åhhhh, så mycket fint! Jag blir alldeles varm av alla som tar vara på saker och ting och ger dom en ny chans.

Hannis sa...

Det är det där jag älskar!
Saker som får nytt liv och ny mening.
Det är underbart att återanvända!

Kram Hannis

Villa Ryttarängen sa...

Absolut det bästa som finns. Miljövänligt, snyggt och praktiskt. ärliga tips. Kraaaam Pia

Sofia - Strawberry Dreams sa...

Fint och tänk vad mycket man kan göra om med saker och ting!