söndag 13 april 2014

Söndagsbild

En dag med riktigt aprilväder. Det är konstigt i år. Det tar liksom tid att fatta att det är vår. Vet inte om det är för att det inte var någon riktig vinter!?
Jag har en damejeanne. En gammal, handblåst och otroligt vacker sådan.


Det var en solig dag förra sommaren. Jag hade fyllt bilen och åkt till en helt folktom återvinning. Ok, jag vet, man får inte plocka saker där. Man ska lämna saker. Jag vet. Men när jag kommer till containern med icke brännbart och den bara står där överst. Ja, det hade varit straffbart att inte smuggla in den i bilen. Fattar ni?? Hur kan man slänga något sånt här!?!



Idag, med solen genom glaset med alla blåsor, ja, den är bara sååå vacker! Och perfekt grön!
Detta får bli mitt första bidrag till Fabriken som öppnat igen! Kul!
Kram
Ellinor

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vilken fin Dame-Jang. Härlig grön fäg. Kraaaam Pia